اندر احوالات سی سالگی

من اینجا زندگی ام را دوره می کنم

اندر احوالات سی سالگی

من اینجا زندگی ام را دوره می کنم

من اینجوری ام


مطمئناً همه ما هم اخلاق های خوب داریم هم بد..... منم حتما اخلاق های بد دارم حالا کم یا زیادش بستگی داره به قضاوت آدمها لابد..... ولی امروز داشتم پیش خودم فکر می کردم خدا رو شکر هر چقدرم اگه اخلاق های بد داشته باشم یه اخلاق خوب دارم که شاید کمتر کسی داشته باشدش

اونم اینکه من اگه از دست هر کسی ناراحت باشم و به هر دلیلی به خود اون طرف می گم و بعد از اون دیگه قضیه برام حل می شه

این مساله چند تا حسن داره اولیش اینه که وقتی قراره شما به کسی علت ناراحتی ات رو از رفتارش بگی باید علتت اینقدر منطقی باشه که با طرف راجع بهش صحبت کنی پس از مساله مطمئنی..... و اگه با خودت دو دو تا چهارتا کردی و مطمئن نبودی که طرف از روی قصد کاری کرده حتما اینقدر به خودت حق نمی دی که بگی

دوم اینکه همه می دونن هر کی یکطرفه بره به قاضی راضی برمی گرده.... شرط این نیست که شما بشینی پشت سر مردم بگی و آخرش هم خودت رو صاحب حق بدونی و اونطرف هم اصلاً نباشه که از خودش دفاع کنه.... اگه به خودش گفتی و اونم این حق رو داشت که دلایلش رو بگه مهمه

سوم اینکه رفتارهایی که آدم ازشون می رنجه معمولاً دو دسته هستند یا اینکه طرف با نیت قبلی یه کاری کرده یا حرفی زده که وقتی شما بهش می گی اونم باز دو حالت داره یا اینقدر شجاعت داره که بهت می گه آره مخصوصاً این حرف رو زدم به فلان دلیل یا شجاع نیست و می زنه به صحرای کربلا یا نهایتاً عذرخواهی می کنه که بیشتر از این کش پیدا نکنه و یا اینکه طرف واقعاً از نظر خودش نمی خواسته شما رو برنجونه که در این صورت احتمالاً شما به خاطر تفاوت تو دیدگاهتون بد برداشت کردید و مساله حل می شه تو دل شما هم کینه ای نمی مونه

چهارم اینکه اگه طرف واقعاً انصاف داشته باشه خوشحال می شه اگه رفتاری کرده یا حرفی زده که شما رو رنجونده از زبون خودتون بشنوه تا اینکه شما برید پشت سرش به دوستان دیگه بگویید و احتمالاً هم 4 تا بزارید روش و بعدم تاکید کنید که چیزی به گوشش نرسه بعد اون بیچاره هم بی خبر از همه جا با دوستان به روابطش ادامه بده و دلیل نگاههای دوستان رو که عوض شده نفهمه و غافل باشه از قضاوتی که داره پشت سرش می شه و برچسب هایی که بهش چسبونده می شه و فقط تو رفتار دیگران این تفاوت ها رو می بینه تا زمان بگذره و دوستان احتمالاً متوجه بشوند که نه شما اون برچسب خاص رو ندارید بعدش بیان معذرت خواهی کنند که ببخشید ما بد قضاوت کرده بودیم

پنجم هم که همه بهتر از من می دونن خدا عیب بنده هاشو آشکار نمی کنه و دوست هم نداره کسی اینکارو بکنه مهمترین حسن این کار اینه که هر کسی به هر دلیلی باعث رنجش دیگران می شه بهتره رازش رو پیش دیگران فاش نکنیم.



بیایید کمک کنیم این فرهنگ رو جا بندازیم که از دست هر کسی ناراحت هستیم گوشی تلفن رو برداریم و مستقیماً به خودش بگوییم و با طرف در مورد رفتاری که ازش ناراحت شدیم حرف بزنیم و طاقت این رو هم داشته باشیم که هر جایی کسی رو رنجوندیم طرف با ما در موردش حرف بزنه و تو دلمون هم ازش دلگیر نشیم بلکه ممنون باشیم که پشت سرمون اون حرفها رو نگفت.

نظرات 4 + ارسال نظر
دارچین سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 09:21 http://darchin-baboone.blogsky.com/

متاسفانه این یکی از خصلتهای عمومی ما ایرانی هاس که به فرهنگ تعارفاتمون برمیگرده و باعث میشه به جای حل مسائل اونارو پیش خودمون نگه داریم (تو بهترین حالت البته) یا بسطش بدیمو با بقیه درمیونش بزاریم که کلی مسائل غیر اخلاقی دیگه مثه غیبت و تهمت هم توش پیش میاد!
کاش همه مون بتونیم رو خودمون کار کنیم و این اخلاق رو نهادینه کنیم که حداقل نسلهای بعدی بتونن مشکلاتشون رو رودر رو و با هم حل کنن نه با بقیه!
خیلی خوشحالم که دوستی مثه تو دارم با این همه خصوصیات خوب

درست می گی
فدات شم عزیزم تو لطف داری

بهار سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 00:26 http://positive-energy.blogfa.com/

آخ گفتی ! این فرهنگ باعث میشه اعصابمون هم آروم بشه و از اینهمه کشمکش دور شیم:)

دقیقا

مریم.ا دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 07:42

تبریک میگم به خاطر این خصلتت کمتر کسی اینجوریه

مریمی مرسی

سمیه-تهران نوشت یکشنبه 11 اسفند 1392 ساعت 19:17 http://tehrannevesht.blogsky.com

نسیم من هم جدیدا دارم این رفتاری که تو کامل توضیحش دادی رو تجربه می کنم قبلا یه دلخوری بین من و دوستام پیش می اومد حل نشده باقی می موند یا من حق رو به خودم می دادم یا اون و خلاصه هیچ کسی پیشقدم نمیشد اما این دفعه واسه یکی از دوستام البته نتونستم تلفن بزنم اما ای میل بلند بالا نوشتم که از فلان رفتارت ناراحتم و چرا اینطوری شدی اون هم دلایلش رو نوشت و فهمیدم اون هم از دست من ناراحت بوده در واقع یه سوء تفاهم و هیچ کدوم نمی گفتیم اما از هم دلخور بودیم نمی دونم الان ممکنه شرایط مثل قبل نشه اما حداقل بهش گفتم که از طرف خودم خیالم راحت باشه قدمی برداشتم تازشم تو کلا خیلی خوبی همه رفتارها و کارات خوبه فقط همین یکی نیست

آفرین کار خوبی کردی
لطف داری دوستم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.